Vad heter fågelns svans?!

Jihooo, min lunchdejt kom idag- tom i tid! Jag förväntade mej
Ett samtal 10 över 1 med innehåll typ, bilen startar inte, måste lacka ngn grej o växellådan e paj. Men icke! Han kom!

Nu har jag suttit framför datan i typ en timme med: ska bara fixa en sak innan jag hoppar in i duschen... Får se hur lång tid det tar innan jag faktiskt står i duschen. Kl 18 ska jag vara klar iaf! Innan dess ska jag försöka sy ihop makens necessär som han tvunget skulle ha sönder.

Var iväg och handlade lunch innan i trebur. Man hinner verkligen fundera och se en massa på vägen. Har iaf kommit fram till att tyskar gillar trädgårdstomtar i alla dess former.. Kan man kalla det trädgårdstomte om det ser ut som en mask förresten?! Iaf är många trädgårdar överfulla med tomtar, maskar, igelkottar, sjöodjur, grodor osv osv. På taken placerar de tuppar men hittade en annan variant idag- en sömngångare. Roligare än tuppen iaf! Sedan har jag funderat på en annan sak... De där långa fjädrarna som fåglarna har efter rumpan, eller vad man ska säga- heter det svans?! Allt som hänger efter rumpan på andra djur heter ju svans men jag har aldrig hört talas om fågelsvans... Roder? Rumpfjäder? Svansfjäder? Måste ta reda på det!

Ohhh, just det... De har andra konstiga idéer för sej här nere. När man går på stan e de folk som går runt med prickiga små hästar. Lite halvtokigt tycker jag men iaf. När jag kom till affären idag,då står det en clown med en lama utanför in/utgången. Varför lixom?! Clowner är äckliga och lamor spottar... Vill de skrämma bort kunderna??

Tjing tjong långkalsong!


Kommentarer
Postat av: liza

Stjärtfjädrar :)

2011-11-15 @ 17:38:24
Postat av: Jenny

Då lät,roder roligare tycker jag :) men får väl köra på rumpfjädrar då....m:)

2011-11-15 @ 19:37:31
URL: http://deluxej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0